Musiklärarna

Här hittar du kontaktuppgifter till oss som är musiklärare i Österledskyrkan. Längre ned på sidan kan läsa om Musikskolerådet.

Kontakt: musikskolan@osterledskyrkan.se

Vid brådskande ärenden, ring Musikskolerådets ordförande Thomas Åkerdahl tel: 0703-230299.

Erikas Pokiotas

Saxofonlärare

Erikas är utbildad vid Vilnius Musikhögskola och Klaipeda Universitet. Jobbar även med musikundervisning vid Östhammars Kulturskola.

erikaspikiotas@protonmail.com

Eva-Karin Axelsson Hellander

Orkesterledare Gamla Uppsala Symphonic Band

Utbildad vid Framnäs Folkhögskola och musikhögskolan i Piteå. Dirigent för GUSB, Gamla Uppsala Symphonic Band sedan 2009.

eva-karin.axelsson@telia.com

Mer om Eva-Karin Axelsson Hellander

Göran Lagerstedt

Brasslärare

Göran är utbildad vid Musikhögskolan i Malmö och har tidigare arbetat som brasslärare vid Roslagens kulturskola i Norrtälje.

goran.lagerstedt@hotmail.com

Matti Arvinder

Slagverkslärare

Utbildad vid Mellansels Folkhögskola, Framnäs Folkhögskola och Musikhögskolan i Piteå. Har tidigare arbetat som frilansande musiker.

matti.arvinder@gmail.com

Mer om Matti Arvinder

Rebecka Kaufman

Flöjtlärare

Rebecka är utbildad vid Musikhögskolan i Piteå och Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Jobbar även med musikundervisning vid Botkyrka kulturskola samt som frilansande musiker.

rebecka.kaufmann@gmail.com

Tuva Lindén

Pianolärare

tuvlin8@gmail.com

Musikskolerådet

Musikskolerådet består av representanter från

• Orkestrarna
  • Föräldrar till musikskoleelever
  • Österledskyrkans församling
  • Österledskyrkans personal
  • Studieförbundet Bilda

Musikskolerådet utvecklar musikskolan och har hand om ekonomiska frågor i samråd med församlingens kassör och styrelse.

Musikskolerådet träffar avtal med kommunen och andra intressenter. Vill du veta mer? Kontakta:
Thomas Åkerdahl, ordförande
Mejla Thomas Åkerdahl

Österledskyrkan i Gamla Uppsala driver musikskolan i samarbete med studieförbundet Bilda och Uppsala kommun.