Hyr våra lokaler

Välkommen att hyra lokal i Österledskyrkan.  Vi har lokaler för festligare eller enklare serveringar,  sammanträden, seminarier, föreningsmöten etc. Det finns möjlighet att beställa servering (kaffe/te och smörgås) och beställa ljudanläggning eller projektor.

Diskanten är en av de lokaler som finns att hyra.

Bilder på samtliga lokaler finns längst ned på sidan!

Kyrktorget har stolar och bord för cirka 60 personer. Bredvid kyrktorget finns ett litet kök med diskmaskin.

Församlingsvåningen en trappa ned i kyrkan är Fritids lokaler på vardagarna. Här finns plats för cirka 100 personer och tillgång till kök med diskmaskin. Endast helger.

Kyrksalen rymmer cirka 300 personer.

En trappa upp i kyrkan finns två rum som passar för sammanträden, Diskanten och Gnistan. Omkring 20 personer ryms i varje rum.

Priser:

• Kyrksalen: 400 kr/timme, 1 700 kr/halvdag
    Kostnad för en vigsel eller begravning, hyra cirka tre timmar, ljudtekniker ingår: 1 200 kr. Pastor medverkar: 2 500 kr
  • Fritidslokalen/församlingsvåningen: 250 kr/timme, 900 kr/halvdag, 1 700 kr/heldag
  • Kyrktorget: 200 kr/timme, 700 kr/halvdag, 1 300 kr/heldag.
  • Köken: 350 kr vid kaffeservering, 600 kr vid matservering per hyrestillfälle.
  • Diskanten: 150 kr/timme, 500 kr/halvdag, 900 kr/heldag.
  • Gnistan: 100 kr/timme, 300 kr/halvdag, 500 kr/heldag.

Kontakta mig gärna för mer information och bokning: